Prosjektbilde for Virkeliggjør et følelsesladd interaktivt eventyr!

Nyeste oppdatering

«Fremgang»

Virkeliggjør et følelsesladd interaktivt eventyr!

Din støtte vil gå til å finansiere det tidlige stadiet i utviklingen av spillet The Bog. De vil brukes til å betale dyktige folk for å programmere, lage visuelle effekter, lyd og musikk.

(Scroll to the bottom for English version!)

Hva er The Bog?

I dataspillet "The Bog" spiller du den forsvarsløse babyoteren Lino, som i en fryktinngytende myr desperat leter etter moren sin som forlot ham. Utforsk en skummel undervannsverden, snik deg forbi grusomme monstre, og redd snille små skapninger. The Bog er til tider mørkt og brutalt, men håpet og kjærligheten nekter å gi slipp.  

Om du vil se mer info om prosjektet på ett sted, sjekk ut websiden! www.belowthebog.com


Hvem er jeg?

Jeg heter Lykke og er en jente fra Bergen på 26 år med aspergers syndrom. Jeg har alltid vært litt utenfor sosialt, og har brukt mye av min tid på å tegne og skrive historier. Dette er en måte for meg å kommunisere med de rundt meg, og jeg håper at noen kan finne verdenene mine verdt å utforske. 

Min lidenskap er å skape vakre verdener som andre kan dykke ned i og føle seg som hjemme. Jeg aspirerer til å skape et spillstudio som lager sterke opplevelser som henger ved selv etter du er ferdig å spille. 

The Bog er mitt første steg på denne reisen. Det er et veldig personlig prosjekt som omhandler savn, kjærlighet, angst, barnslig nysgjerrighet, og å holde håpet oppe selv når ting kan virke umulig. 

Per dags dato har jeg holdt på med dette prosjektet i over et år. Arbeidet har gått mye ut på planlegging, snakke med potensielle spillere og å bygge små testprototyper. I skrivende stund får jeg hjelp av programmereren Robert-Jan Zandvoort til å utvikle en polert demo av spillet. Jeg har selv ansvar for regi, det visuelle, designet og historiefortellingen. I tillegg blir jeg fulgt opp av mentorer og industriveteraner som gir uvurderlige råd. 


Hvorfor en spleis?

For å starte et prosjekt som dette kreves det en del penger, og det er alltid de første pengene som er de vanskeligste å få tak i. Man må bevise at man har det som skal til ovenfor støtteordninger og investorer med en polert demo. Selv om jeg selv jobber gratis, trenger jeg å kunne betale dyktige mennesker til å hjelpe meg med ting jeg selv ikke kan, som programmering og lyd. 

Det er mulig å søke om diverse statlige støtteordninger, men de krever at du dekker minst 25% av beløpet selv, som er midler jeg per dags dato ikke har. Penger jeg får fra dere vil brukes til å fullføre første del av spillet, og som egenandel for å søke videre støtte fra statlige kulturmidler. Jeg planlegger også å forsøke å få tak i en publisher til spillet, og har lyst å gjøre en Kickstarter-kampanje nærmere spillets utgivelse. Spleis vil være akkurat det frasparket jeg trenger for å virkelig realisere denne store drømmen jeg har hatt fra jeg var liten. Hver krone settes enormt pris på og tar spillet et steg videre. 

Fortell meg mer om The Bog!

The Bog er et skummelt eventyrspill med snikeelementer. Den lille oteren Lino er helt forsvarsløs mot monstrene i myren, og må derfor bruke kløkt for å overleve. Han kan kommunisere med andre skapninger og er liten og rask. Selv om han hovedsakelig søker etter moren sin som forlot ham, møter han mange i nød på veien. Lino er en god sjel, og vil gjøre det han kan for å bringe forlatte små dyr i sikkerhet.

The Bog's hovedfokus er å skape atmosfære og innlevelse. Spillet vil derfor ha minimale menyer, og informasjon vil bli indikert via ting man kan se og høre i spillet, heller enn vanlige liv-metre og lignende. 

Her er et eksempel på hvordan prototypen vår nå ser ut:

Spillet trekker inspirasjon fra flere kilder, for eksempel Mummitrollet, Theodor Kittelsen, Studio Ghibli, skumle filmer som Alien, og andre spill som for eksempel Rain World, Little Nightmares og Ori and the Blind Forest. Jeg ønsker å bruke dette vell av inspirasjon til å skape noe nytt som kan være til glede for andre. 

Takk

Tusen takk for at du tok deg tid til å titte innom drømmen min. Jeg håper The Bog er en verden du har lyst å oppleve og dykke ned i =)

-----------------------------------------------------------------------------------


"Realize an emotional interactive adventure!"

The money will be used to fund the early stage of the development of the game The Bog. It will be used to pay skilled people to code, make visual effects, sounds and music. 

What is The Bog? 

In the video game "The Bog" you play the defenseless baby otter Lino, who in a terrifying bog is desperately looking for his mother who abandoned him. Explore a scary underwater world, sneak past  brutal monsters, and rescue friendly little creatures. The Bog is dark and brutal at times, but hope and love refuses to let go.

For more info about the project in one place, check out the website! www.belowthebog.com


Who am I?

My name is Lykke and I am a 26 year old girl from the beautiful city of Bergen, Norway with Asperger's syndrome. Socially I’ve been a bit of an outsider, spending much of my time inside drawing or writing stories. This is a way for me to communicate with those around me, and I hope someone can find my worlds worth exploring.

My passion is to create beautiful worlds that others can dive into and feel at home. I aspire to create a game studio that creates strong experiences that stick with you even after you finish playing. 

The Bog is my first step on this journey. It is a very personal project that deals with longing, love, anxiety, childish curiosity, and keeping hope even when things may seem impossible.

As of today, I have been working on this project for over a year. The work has been a lot of planning, making concept art, talking to potential players and building small test prototypes. At the time of writing, I get help from programmer Robert-Jan Zandvoort to develop a polished demo of the game. I am responsible for the direction, the visuals, the design and the storytelling. In addition, mentors and industry veterans give me invaluable advice.


Why Spleis? 

To start a project like this, a lot of money is required, and it is always the first funds that is the most difficult to obtain. You must prove that you got what it takes by offering a polished demo to grants, publishers and investors. Although I work for free, I need to be able to pay skilled people to help me with things I cannot do myself, such as programming and sound.

It is possible to apply for various government grants, but they require you to cover at least 25% of the amount yourself, which are funds I do not currently have. Money I receive from you will be used to complete the first part of the game, and to seek further support from state cultural funds. We are also planning to look for a publisher, and possibly do a Kickstarter campaign closer to the game's release. 


Tell me more about The Bog! 

The Bog is a tense adventure game with stealth elements. The little otter Lino is completely defenseless against the monsters in the bog, and must use his cleverness and wit to survive. He can communicate with other creatures and is small and agile. 

Although his main goal is to find his mother, he meets many in need of help along the way. Lino is a kind soul and will do what he can to bring helpless small creatures to safety. 

The Bog's main focus is to create atmosphere and immersion. The game will therefore have minimal interfaces, and information will be indicated through things you can see and hear in the game, rather than normal health bars and the like. 

Here is an example of what our prototype currently looks like:

The game draws inspiration from several sources, such as Moomins, Theodor Kittelsen, Studio Ghibli, suspenseful movies like Alien, and other games such as Rain World, Little Nightmares and Ori and the Blind Forest. I want to use this wealth of inspiration to create something new that can create beautiful experiences for others.


Thank you!

Thank you so much for taking the time to peek into my dream. I hope The Bog is a world you wish to experience and dive into! 

The reward tiers:

- Give any amount 

- $36 = A digital copy of the game when it launches

- $119 = Your name in the credits + a digital copy of the game

Støtt spleisen

Gi et valgfritt beløp

Gi det du vil
For deg som vil støtte med et valgfritt beløp

Kjøp belønninger

Innsamler har ansvar for distribusjon av belønninger
En digital kopi av spillet når det kommer ut
300 kr
41 solgt
Send en mld med epostadressen din så vil du få en produktkode for spillet på mail når det kommer ut.
Velg antall
1
Navnet ditt i rulleteksten
1 000 kr
20 solgt
Få navnet ditt i rulleteksten som en som bidro til å gjøre spillet til en realitet. Du får selvfølgelig også en digital kopi av spillet. Send en mld med mail og navnet ditt for å få utdelt belønningen når spillet kommer ut.
Velg antall
1

Virkeliggjør et følelsesladd interaktivt eventyr!

55 750 kroner innsamlet

109 givere
Avsluttet 09.04.2021
111% av 50 000 kr
Lykke Emilie Lillebøe sitt profilbilde
Verifisert
Lykke Emilie Lillebøe mottar pengene
Avsluttet

Siste aktivitet

  1. Torgeir Hansen
    Lykke til :D
  2. 1 ga anonymt
  3. Kjetil Knutsen
    Lykke til 🙂 Håpe dåkker får en flott sommer 👍
Del innsamlingen
Facebook
X
Plakat
Lagre bildet på telefonen din og last bildet opp på Instagram som et vanlig innlegg eller i story.
Skriv ut en plakat og heng den opp i ditt nabolag eller legg den i naboenes postkasse.
Skriv ut QR-koden og vis den frem til potensielle givere slik at det blir enklere for dem å gi.
Lykke Emilie Lillebøe er ansvarlig for innholdet i denne innsamlingen og for at pengene går til angitt formål. Mistanke om brudd på våre vilkår? Rapporter den til oss.

Se hva andre spleiser på 🙌

Tenker du på å lage en spleis til noe du brenner for? Vi har samlet et knippe inspirerende spleiser!
Se flere spleiser vi heier på

Uuups! Du bruker en utdatert nettleser.

Med nettleseren du nå bruker vil spleis.no ikke kunne brukes skikkelig. Men fortvil ikke! Du har flere muligheter;

  1. Bytt til en annen nettleser, for eksempel Google Chrome
  2. Fortsett på mobiltelefonen, bare skriv inn adressen:
  3. Lukk denne boksen, og fortsett på eget ansvar

×