Refstad barnehage støtter SOS-barnebyer
Alle pengene som samles inn går til SOS-barnebyer
Refstad barnehage har over mange år vært en solsikkebarnehage - dette innebærer at vi har hatt et fadderbarn og gitt støtte til SOS-barnebyer. Fadderbarnet vårt er nå blitt stort og trenger ikke vår hjelp, men vi ønsker allikevel å kunne støtte det gode arbeidet SOS-barnebyer gjør for barn som trenger bistand og støtte. Barnehagen har fokus på det å være solsikkebarnehage, og lærer barna om hvordan andre barn i verden kan ha det, om bærekraftig utvikling mm. Som en avslutning på temaet vil mange av barna lage malerier og vi synger SOS-sangen på sommerfesten. Bli med å gi et lite bidrag.

