FRA GATA TIL MARKA
🎣 Hjelp Amir med å få flere ut i marka
Jeg har opprettet denne spleisen på vegne av kompisen min Amir.
Den siste tiden har han lagt mye energi og egne penger på et prosjekt for å få ungdom og voksne ut i naturen gjennom gratis fisketurer og lavterskel friluftsaktiviteter.
Målet hans er å "gjøre det lettere å gå fra asfalten til marka".
Ikke alle har fiskeutstyr og ektra penger til fiskekort.
Ikke alle har noen å dra på tur med.
Amir prøver å gjøre noe med akkurat det.
Han stiller opp, organiserer, låner bort utstyr, planlegger turer og sørger for at folk får oppleve mestring, natur og fellesskap.
Det mange ikke vet, er at mye av dette hittil har blitt betalt av egen lomme.
Amir er ung ufør og har brukt av sine egne penger for å få tilbudet i gang.
Han gjør dette på ideelt grunnlag og fordi han mener at alle fortjener muligheten til å oppleve naturen, kjenne spenningen når du får fisk på kroken og være en del av et fellesskap.
Heldigvis har noen allerede bidratt med det de kan.
Oves Sportsfiske har donert fiskeutstyr.
OFA har gitt gratis fiskemuligheter til det første arrangementet.
Nå håper vi at flere vil være med på laget.
Pengene fra denne spleisen skal blant annet gå til:
🎣 Fiskeutstyr til utlån
🎫 Fiskekort
🌭 Mat og enkel servering på turene
☕ Kaffe, saft og nødvendige innkjøp
🚗 Transport til fiskevann
🗑️ Praktisk utstyr og organisering
👨👩👧👦 Flere gratis arrangementer for barn, ungdom og voksne
Alt hjelper og selv et lite bidrag kan bety mye.
Hvis du ikke har mulighet til å bidra økonomisk, setter vi stor pris på at du deler spleisen videre.
La oss hjelpe Amir med å gi flere mennesker gode opplevelser, nye bekjentskaper og minner som varer lenge etter at fisketuren er over.
Tusen takk for støtten ✌️❤️
Les om prosjektet i Avisa Oslo: https://www.ao.no/marka-fisketur-tjern-antall-varsler-pa-telefonen-sitte-ved-et-vann-i-timesvis/o/5-128-1328787
Facebookside: https://www.facebook.com/share/1D8TAM31yL/
Påmelding til event: https://www.facebook.com/share/1HFK11dof5/
