Hjelp til hjemløse puser i Fana Sør
Jeg har tatt ansvar for åtte hjemløse puser siden sommeren 2019. De var 16, men DBB tok imot de som var minst redde og fikk gode hjem til de. Fremfor å avlive de redde så tok jeg ansvar for mat og tilsyn videre. Satt de tilbake i kolonien der jeg fanget de etter avtale med grunneier. Alle ble kastrert og chippet først. De var åtte tilbake, men siden da ble en tatt av rev og en ble overkjørt. Pr juni 2026 er de seks. Det har gått rundt 15 - 20.000 kroner året i direkte utgifter til mat. Reise og tid har jeg dekket selv.
Kattene har tilgang på gode soveplasser fordelt på tre lokasjoner i samme område. Jeg reiser til de 1-2 ganger i uken og fyller opp matdispensere og vannskåler, og setter frem litt godis / våtmat. Har jevnlig webkamera der for å følge med at de har det bra. Av og til er jeg så heldig å få hilse på (se) en og annen av kattene også, selv om de holder betryggende avstand til meg. Kattene har det godt. Regnskap, bilder og mer info finner du på www.fanakatten.net. Evt overskudd fra innsamlingen overføres til neste halvår.

