Ruth mistet alt i brann - kan noen hjelpe?
Tenk deg at du mister absolutt alt, og bare har klærne på kroppen. Dette skjedde uføre Ruth, da huset hun bodde brant ned. Du står totalt på bar bakke, telefon, bankkort, pass - alt er borte. Så kommer tapet av alle personlige ting - bilder, klær, sko. Møbler, bøker, kjøkkenutstyr, ja absolutt alt. Og når man midt oppi dette oppdager at man står uten innboforsikring så må man i mer enn en forstand begynne helt på nytt.
Selv om kommunens kriseteam bistår med innsamlede klær og en seng, så mangler alt: teknisk utstyr som radio, tv, pc, telefon, og redskaper som hammer, skrutrekker, sag, støvsuger, miksmaster, kjøkkenutstyr, sengetøy, osv. Når vinteren kommer trengs vinterklær, vinterved og annet utstyr for å komme seg gjennom den kalde årstiden. Det behøves møbler, og alt utstyr man normalt har i et hjem.
Kommunen har ingen ordninger for hjelp til møbler og utstyr, kun nødhjelp til mat. Ruth har ingen stor omgangskrets fordi hun er syk og ikke har så mye krefter til å pleie sosial omgang.
Ruth må nå begynne med blanke ark i en tom kommunal bolig, og det er en tøff situasjon å være i som 65-åring.
Som Ruths venninne og i samarbeid med Ruths Søster Bjørghild Bech har vi startet denne spleisen.
Har du lyst å hjelpe?
https://www.ostlendingen.no/ruth-mistet-alt-men-takker-alvin-for-livet-naboen-takker-ruth/s/80-69-281501

